مصاحبه آرشیو خبر ها
به یـوونتوس ایـمان داشـته باشیـد

به یـوونتوس ایـمان داشـته باشیـد

داوید ترزگه مهاجم فرانسوی سابق یوونتوس با ماندن در یووه بعد از سال 2006 و بازی در سری B عشق خود را به پیراهن بیانکونری ثابت کرد، ترزگل ِ یوونتوس با 138 گل در یووه یکی از بهترین گلزنان باشگاه یوونتوس بشمار می رود و نام او همیشه در کنار سایر اساطیر فرانسـوی یوونتوس می درخشد .

در ادامه مصاحبه خواندنی ِ ترزگل که مربوط به سال 2011 می شود را مرور می کنیم :


یوونتوس و پیراهن سیاه و سفید .. این برای ترزگه چه معنایی دارد ؟

" یوونتوس داستان یک عشق بزرگ است ['storia di un grande amore'] . این معنی بسیار زیادی برای من دارد . در یوونتوس من 10 سال بسیار زیبا از دوران حرفه ای خودم را گذراندم ، بسیار خارق العاده و در سطح بالا و در کنار بازیکنان بسیار بزرگ "


چه زمانی قانع شدی که به یوونتوس بروی ؟

" من به یاد دارم که قرارداد ما قبل از فینال یورو 2000 نهایی شده بود . لوچانو موجی به من امنیت بسیار زیادی را داد و از من پشتیبانی زیادی کرد و بعد از آن همه چیز آسان تر پیش رفت . من توسط تیم به گرمی استقبال شدم و ما کارهای بزرگی را با هم انجام دادیم "


هنگامی که تو به یوونتوس آمدی رقابت جدی با اینزاگی وجود داشت . وقتی که او از یووه رفت همه چیز آسان تر شد ؟

" من با جدیـت زیاد و به سختی کار و تلاش می کردم ، هر وقت که من قدم در میدان می گذاشتم همه کار انجام می دادم تا به آن ها ثابـت کنم که می توانند به من اطمینان کنند . وقتی که اینزاگی باشگاه را ترک کرد آن ها به من اعتماد کردند و من از این بابت افتخار می کنم "



شما در فصل دوم همه چیز را تغییر دادید . 24 گل زدید و به موفقیت زیادی رسید . راز موفقیت شما چه چیزی بود ؟

" برای هر کسی که در لیگ سخت و دشواری مانند لیگ ایتالیا به دنبال موفقیت باشد ، فکر می کنم که نظم و انضباط و کار ِ سخت باید مهم ترین خصوصیت و ویژگی باشد .


5 مِی 2002 ... یوونتوس اودینزه را شکست داد و اینتر به لاتزیو باخت ، و شما قهرمان ایتالیا شدید . از آن روز تاریخی چه چیزی را به خاطر دارید ؟

" این یک روز فوق العاده بود ، ما تنها به پیروزی در آن بازی نیاز داشتیم و به هیچ چیز دیگری فکر نمی کردیم . و آن روز به روزی باورنکردنی تبدیل شد "



بین سال های 2004 تا 2006 تغییرات زیادی در یوونتوس بوجود آمد . یک مربی جدید .. بازیکنان جدید . چه چیزی از یوونتوس ِ کاپـلو بخاطر داری ؟

" ما یک گروه فوق العاده از بازیکنان را در زمان کاپلو در اختیار داشتیم . و آن تیم با امثال کاناوارو ، ویرا و ایبرا حتی قوی تر هم می شد . ما در لیگ ایتالیا خیلی خوب کار کردیم اما در لیگ قهرمانان خیلی خوب نبودیم "


بازی اسکـودتو .. ورزشگاه سن سیرو ، فصل 2004/5 .. ضریه ِ بلند دل پیرو و فرار ترزگه از مارکینگ مالدینی و بثمر رساندن یگ گل به یاد ماندنی برای همیـشه . از آن چه چیزی را بخاطر می آورید ؟

" این یک بازی بسیار دشوار بین دو تیم بزرگ بود . اما ما از حمایت هزاران هوادار خود بهره بردیم و در حقیقت آن ها ما را برای پیروزی در آن بازی بسیار خوب حمایت کردند و پیش بردند . به نوبه خود ، این هواداران ما را به خوبی پشتیبانی و حمایت کردند تا ما در بالاترین جایگاه لیگ را به پایان برسانیم "


کاپـلو و لیپی ; چه تفاوتی بین آن ها بود ؟

" لیپی یک اثر بزرگ را در تاریخ باشگاه یوونتوس گذاشت ، درست مانند کاپلو . لیپی تیم خوبی را داشت اما عامل تعیین کننده کار گروهی و کار تیمی بود. کاپلو قهرمانان بسیار بیشتری را در اختیار داشت "


شما کدام را انتخاب می کنید ؟

" من انتخاب و الویتی ندارم . من با هر دو پیروزی های زیادی بدست آوردم و گل های زیادی را زدم ، و هر دو آن ها جز نوابغ خواهند بود "


سال 2006 سال ِ کالچـوپولی بود، تو تصمیم گرفتی که در یووه بمانی . اما دیگران باشگاه را ترک کردند، می توانی در مورد انتخابـت توضیح دهی ؟

" اجازه دهید در ابتدا توضیح بدم که باید به تصمیم همه احترام گذاشت . در آن روزها باشگاه مشکلات مالی بسیاری داشت و آن ها مجبور بودند که برخی از بازیکنان را بفروش برسانند . کسانی که ماندند به سختی کار کردند تا یوونتوس را به سری آ بازگردانند. عشـق بزرگ من نسبت به یوونتوس دقیقا در همان روزها متولد شد . ما آنجا با دل پیرو،ندود،بوفون و کامورانزی یک عهد و پیمان بستیم : ما باید یوونتوس را به سطح و جایی که سزاوارش بود برگردانیم "


اکنون شما قضیه کالچوپولی را چگونه می بینید ؟ بخصوص اتفاقاتی که بعد از آن بوجود آمد و مخصوصا دخالت های اینتر ؟

" یوونتوس تنها تیمی بود که مجازات شد. بعضی از چیزها اخیرا مشخص شد ، مثله دخالت و در جریان بودن اینتر در این قضیه "


شما در کنار بهترین مهاجم ها بازی کردی . دل پیرو ، اینزاگی ، ایبراهیموویچ ...... کدام یک بهترین زوج شما در خط حمله بود ؟

" دل پیرو . ما بسیاری از صفـحات تاریخ یوونتوس را در کنار هم نوشتیم "


بهتـرین دوسـتت در یوونتوس چه کسی بود ؟

" کامورانزی "



یوونتوس در دوره های مختلف در ترکیب خود بازیکنان زیادی از فرانسه داشت . راز ِ بازیکنان بزرگی مانند پلاتینی،دشام و ترزگه در چیست ؟

" شما یکی از مهم ترین ها را فراموش کردید . افسانه ای بنام زیدان . این نکته و دلیل انتخب بود . میلان در طول دوره ای خاص بازیکنان برزیلی را برگزید، یوونتوس هم بازیکنان فرانسوی را. شاید به این دلیل که خانواده آنیلی رابطه خوبی با فرانسه داشته است ، چیزی که به عنوان مثال در ورود پلاتینی به یوونتوس کمک کرد "


دوست داشتید که در اروپا و ایتالیا مقابل چه تیمی بازی کنید ؟

" در ایتالیا بین سال 2000 تا 2005 میلان ، اما بعد از 2006 اینتر به رقیب ما تبدیل شد. در اروپا باید بگویم که رئال مادرید; بازی در مقابل آن ها همیـشه چیزی خاص و ویژه بود "



تو با مدیرهای زیادی در یوونتوس کار کردی. چه تفاوتی بین مدیران قبل از کالچوپولی مانند موجی ، گیرائودو ، بتگا و پـس از سال 2006 بود ؟

" هر 3 مدیری که شما گفتید منحصر به فرد و خارق العاده بودند ، موجی واقعا کارهای بزرگی انجام داد. کوبولی و سایرین واقعا عاشق یوونتوس بودند اما نمی توان آن ها را با مدیران سابق از خود هم مقاسیه کرد "


موجی ؟

" او فرد بسیار باهوشی بود. او یوونتوس را ترک کرد ، زیرا در آن روزها باشگاه از او این خواسته را داشـت "



شما با زیدان و ندود بازی کردید . نظر شما در مورد آن ها چیـست ؟

" زیدان و ندود 2 بازیکن بسیار بزرگ بودند و بازی کردن در کنار آن ها فوق العاده بود. هر کدام از آن ها سبک و روش خاص خود را داشتند و هر دوی آن ها موفق به کسـب توپ طلا شدند چرا که آن ها فوتبالیـست های فوق العاده ای بودند "


شاخصه و ویژگی یوونتوس در مقایسه با باشگاه های دیگر در چیست ؟

" یوونتوس تیمی است که دوست دارد برنده باشد، برای همیـشه "



در ورزشگاه جدید یوونتوس، نام شما در میان اساطیر و افسانه های یوونتوس قرار دارد. رابطه شما با هواداران و اعضای باشگاه یوونتوس چگونه بود ؟

" رابطه من با تیفوسی های یوونتوس همواره قوی بوده. هواداران یوونتوس همیشه به من بسیار نزدیک بوده اند و به همین دلیل من همیشه سپاسگزار آن ها خواهم بود. من واقعا متاسـف هستم که موفق به شرکت در مراسم افتتاح ورزشگاه یوونتوس نشدم، که دلیل آن بخاطر تعهدی بود که به تیم حال حاضرم داشتم "


بسیاری از هواداران از آنیلی درخواست برگزاری مراسم برای خداحافظی تو از فوتبال دارند. شما چگونه فکر می کنی ؟

" در آینده خواهیم دید که چه اتفاقی می افتد، اما از هواداران برای داشتن ابتکار ِ عمل ممنون هستم "



شما در سال های مدیریت جیانی آنیلی و آمبرتو آنیلی حضور داشتی، چه خاطاتی از آن ها داری ؟

" جیانی آنیلی فرهنگی بزرگ داشت. او داری یک هویت و خصوصیتی قدرتمند و یک شخصیت ِ خاص بود. اما بالاتر از همه او جذبه و گیرایی زیادی داشت . خیلی شبیه به آمبرتو ، جذابیت دقیقا همان چیزی بود که آن ها می خواستند در ما بازیکنان ببیـنند "



در باره آندره آنیلی چگونه فکر می کنی ؟

" او جوان و بلند پرواز است و عزم زیادی دارد و می خواهد یوونتوس را به جایگاه بالای قبل خود بازگرداند. کسی که خود در گذشته شاهد این جایگاه برای یوونتوس بود و من فکر می کنم که این یک کمـک بزرگ به او خواهد بود "




امروز یوونتوس را چگونه می بینی ؟

" تیم بسیار خوب کار می کند و شایسته رتبه اول در جدول است. همه باید صبور باشند چرا که آن ها در حال ایجاد یک تیم ِ قدرتمند هستند "



مارکیزیو 2 گل در مقابل میلان بثمر رساند. نظرت در مورد او چیـست ؟

" مارکیزیو جوان است و بسیار قدرتمند. زمانی که ما در سری B بازی می کردیم به یووه برگشت و این از آن زمان مشخص بود که پتانسیل زیادی دارد. دیدن گلزنی ِ او در مقابل میلان و در تیم ملی ایتالیا در فاصله کوتاه ِ چند روزه من را شگفـت زده نمی کند، او می تواند به یـک قهرمان بزرگ تبدیل شود "




چه احـساسی داشتی وقتی که یوونتوس را ترک کردی ؟

" ترک یوونتوس بسیار دشوار بود، بعد از این همه سال که در یوونتوس سپـری کردم . لحظه های زیبا و البته غمگین که آن ها را در قلبـم نگه داشته ام.
من متاسفم که نتوانستم با هواداران خداحافظی کنم "



پدر شما یک بازیکن فوتبال بود، تو هم کسی مانند او شدی. آیا حالا ممکن است که در ادامه این سُنـت یکی از پسران خود را در این راه ببنینی ؟

" من نمی خواهم که به آن ها فشار بیاورم. مطمئنا اگر یکی از آن ها به خوبی پدرش باشد من فوراً با آنیلی تماس خواهم گرفت تا برگه قرارداد را مقابل او بگذارد ( می خـندد ) "


به عنوان سوال آخر ; دوسـت داری چه چیزی را به یوونتوسی ها و هر کسی که در هر جای دنیا عاشـق یوونتوس است، بگویی ؟

" یوونتوس باید به آنچه که در گذشـته بوده بازگردد و رئیس آنیلی برای این هدف تلاش می کند . چیزی که من می توانم به شما بگویم این است : بـه یـوونتوس ایمان داشـته باشیـد "
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: